top of page

Redefineste mandria romaneasca

Sustenabilitatea trebuie să iasa din ingradirea legata exclusiv de „mediu” în care este acum, dar poate fi utilizata ca un cal troian pentru a deschide o conversatie mai ampla.



In urma studiului desfasurat impreuna cu agentia de cercetare Ipsos in iunie 2022, avand atat o componenta cantitativa, cat si calitativa (reunite sub numele generic: „Intelegerea sustenabilitatii in randul romanilor”) am explorat nevoile, asteptarile si provocarile cheie cu care se confruntă romanii in legatura cu adoptarea unui stil de viata mai sutenabil. Romanii au o intelegere generala despre sustenabilitate (grija pentru generațiile viitoare, utilizarea responsabila a resurselor), dar conceptul nu este un subiect relevant pentru mulți.


Desi multi oameni isi doresc sa integreze sustenabilitatea in stilul lor de viata, ei recunosc, de asemenea, impedimentele semnificative cu care se confrunta în prezent. Factorii de natura externa sunt legati de cunostinte si educatie limitate cu privire la acest subiect, lipsa infrastructurii, costuri ridicate, calitatea mai putin ridicata a produselor sustenabile, iar factorii de natura interna sunt: lipsa unei autodiscipline, un grad de rezilienta scazut cu privire la disconfortul personal, sustinerea limitata din partea institutiilor si a celorlalti membri ai societatii.


Astfel, am concluzionat ca sustenabilitatea trebuie inteleasa mai mult decat reciclare, dar ar trebui sa inceapa cu ceva la indemana oamenilor – mediul – si sa construiască incepand de acolo. Doar a spune nu mai este suficient, este nevoie de actiune, dar actiunea trebuie sa inceapa cu comportamente pe care oamenii le pot adopta cu usurint, comportamente care sa nu le schimbe radical viata.


Asa a luat nastere colaborarea cu Cat Music intr-un concept denumit „Redefinim mandria romaneasca”. Ideea de la care am pornit a fost sa demonstram ca supraconsumul nu mai este cool si sa aratam ca nu este nicio problemă cu alegerea optiunilor mai durabile pe care oamenii le asociaza de obicei cu saracia. Exista niste expresii romanesti care au o conotatie negativa, iar prin intermediul acestei campanii dorim sa le transformam semnificatia in motive de mandrie (“haine de capatat, “mancare de pomana”, “masina cazan”).


Mesajul campaniei este transmis prin intermediul artistilor din cadrul Cat Music care, in mod conventional, adopta ultimele tendinte in materie de fashion sau comportamente. Dar in momentul in care tocmai aceste persoane care reprezinta un model aduc alta perspectiva, putem deschide o conversatie pe subiectul sustenabilitatii.


Pentru a face o schimbare tangibila, nu trebuie neaparat sa facem lucruri spectaculoase. Implicarea în comunitatile locale are relevanta mai ales prin puterea exemplului si prin invatarea de noi comportamente, comportamente care apoi sunt adoptate pe termen lung, ajungand sa devina pur si simplu normale.

Comments


bottom of page