Intr-o lume care s-a schimbat poate prea des in ultimii ani, sustenabilitatea nu mai reprezinta o virtutate, ci un fapt.
Fundatia Arctic si-a propus sa descopere si să exploreze sensul sustenabilitatii in societatea si cultura romaneasca actuale, avand in vedere cu precadere evaluarea cunostintelor legate de sustenabilitate si clasificarea comportamentelor considerate sustenabile. Acesta este motivul pentru care, impreuna cu agentia de cercetare Ipsos, am desfasurat in iunie 2022 un studiu de amploare, avand atat o componenta cantitativa, cat si calitativa, reunite sub numele generic: „Intelegerea sustenabilitatii in randul romanilor”. Am descoperit astfel nevoile, asteptarile si provocarile cheie cu care se confruntă romanii in legatura cu adoptarea unui stil de viata mai sutenabil.
Sustenabilitatea este un trend pe care toata lumea incearca sa-l adopte sau sa-l includa în viata de zi cu zi, fie că este vorba de la oamenii de rand la autoritati sau companii. Cu toate acestea, exista informatii limitate disponibile, astfel incat jucatorii se concentreaza de obicei pe abordari fragmentate legate de sustenabilitate. Pentru companii, presiunea este cu atat mai mare cu cat acestea sunt in ochii consumatorului cei mai importanti jucatori in sustenabilitate din întreaga lume.
Oamenii sunt interesati de brand-uri care nu numai ca vorbesc in numele binelui, ci actioneaza, pozitionand empatia in centrul activitatii lor. 60% dintre romani asociaza sustenabilitatea cu grija pentru generatiile viitoare, iar 58% dintre romani asociaza sustenabilitatea cu responsabilitatea privind utilizarea limitata a resurselor. Totodata, 4 din 5 persoane considera ca populatia ar trebui sa fie responsabila pentru adoptarea practicilor legate de sustenabilitate.
Studiul a mai relevat ca cel putin jumatate din populatie este implicata puternic in doua actiuni sustenabile: aprovizionarea de la producatorii locali si reciclarea. Reducerea consumului de apa sau utilizarea responsabila a energiei electrice sunt, deasemenea, subiecte cu un nivel mediu de implicare, iar raportat la activitatea lor zilnica romanii incep sa aiba un comportament sustenabil.
Este incurajator si de bun augur sa aflam ca 4 din 5 romani sunt dispusi sa faca mai multe activitati pentru sustenabiliatte, daca ar avea mai multe cunostinte in acest sens.
Prin intermediul acestui studiu s-au conturat niste directii actuale, pentru viitorul apropiat si pe termen lung, dar un punct comun de referinta se refera la necesitatea cunostintelor despre sustenabilitate si acordarea parghiilor necesare pentru implementarea acestora in viata de zi cu zi.
Comments